понеділок, 31 серпня 2015 р.

Перший урок" Україно моя, ти у серці - одна"

Мета: виявити  рівень розуміння цінності Батьківщини молодшими школярами ;виховання патріотичних почуттів, правової культури, основних моральних цінностей – людяності, гідності, справедливості, толерантності, відповідальності
Обладнання. Державна символіка України, природні символи України

Хід уроку
1.    Організаційний етап
Учні розташовуються в класній кімнаті. Лунає пісня «Лише у нас на Україні».
2.    Мотивація навчально-виховної діяльності учнів. Оголошення теми уроку.
Учитель.
 Доброго дня!
Сьогодні свято завітало в школу,
Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.
Змужнілі, сонцем зласкані улітку,                                                 
Ми розпочнемо Перший наш урок.
Наш Перший урок пропоную розпочати такими рядками про Україну.
1 учень
Україно, ми дочки твої і сини,
Ти усіх нас любов'ю зігріла,
 
І шумлять кучеряві твої ясени,
Кличуть  мріяти  їхні вітрила.
Краю мій рідний, моя сторона,
Ти для мене найкраща у світі
Україно моя, ти у серці - одна,
Як в віночку, в барвистому цвіті
. 
2 учень
Не рік, не два, а довгими віками 
Підрубували корінь наш під нами,
Топтали нашу душу, нашу мову
Імперії чужацької підкови,
Навік народ хотіли загубити
Та він живе і буде вічно жити,
Україно, ти рідна моя сторона.
 
Тут прадіди стежку топтали 
І була Україна їм в світі одна 
То ж за неї життя віддавали. 
Україна зазнала неволі й біди 
За історію повно — по вінця! 
Та за правду і волю стояла завжди
Волелюбна душа українця.
Учитель:
– Подивітьсябудь ласкау вікношепоче замріяний вітер слова кохання річці синьоокійа день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорах осінніх квітівОбнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Такою ми бачимо під вересневим сонцем нашу неньку – Україну. Вона горда від того, що зуміла виховати людей, здатних об’єднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Ми заявили про себе, як про велику націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті.
Трагічні події в Україні  тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня», чому гинуть наші люди у зоні АТО.
3 учень
 Гамірно сьогодні у РАЮ,                       
Хлопців з України зустрічають,
Тих, котрі загинули в бою,
Й землю так дочасно покидають.
(Вшанування хвилиною мовчання людей ,які загинули оберігаючи наш спокій)
Золотавий  погляд  впав на тихі верби,
Солов’їна пісня ллється вдалині,
 І мрійлива річка між гаями в’ється –
 Все це – Україна. Все це – я і ти!
Наш урок присвячений рідній Батьківщині.
Учень.
На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.
Ти з давніх віків непокірна була
І волю свою боронила невпинно.
Нарешті збулося – її здобула
Звитяжна моя Україна.
На землях твоїх неозорих степів
Живе працьовита і чесна родина,
Хвилюється колосом стиглих хлібів
 Моя золота Україна.
В садах і дібровах в вечірні часи
 Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,
І чути співочі дівчат голоси, –
Пісенна моя Україна.
Тепер ще не легко живеться тобі,
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
 Незламна моя Україна.
Квітуй, мов калина, над плесами вод,
Будь в дружбі і праці міцна та єдина.
Хай буде щасливим твій вільний народ,
Прекрасна моя Україно!


Учень:
Народе мій, пишаюся тобою:
Моя душа – частинка твого «Я».
Красою правди у святім двобою
Понад Майданом сонця лик сія.
Є нація! Хай знають всі у світі:
Ми є! Народ піднявся із колін!
І переможно сонце правди світить,
Співає гордо наш Державний Гімн.
(Звучить Державний Гімн України).
( Презентація за рядками вірша)
Державні символи України. (Повідомлення учнів про державну символіку.)
Учень.
Гімн
 Слова палкі, мелодія врочиста…
 Державний Гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста –
 Це клич один з мільйонів голосів.
Це наша клятва, заповідь священна.
Хай чують друзі й вороги,
Що Україна вічна, незнищенна,
Від неї ясне світло навкруги.
Н. Поклад
Учень.
Прапор
Прапор – це державний символ,
 Він є в кожної держави.
Це для всіх – ознака сили,
 Це для всіх – ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
 Синє – небо, жовте –жито.
 Прапор свій оберігаєм,
 Він святиня, знають діти.
Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині.
 З ним навіки є народом
 Українським в Україні.
Н. Поклад
Учень.
Герб
Наш герб – тризуб.
 Це воля, слава й сила.
 Наш герб – тризуб.
 Недоля нас косила.
 Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
 Добро і пісню несемо ми людям.
Н. Поклад
 Народні символи держави.
1.     Майже в усіх народів є улюблені рослини- символи. У нас це верба, калина, барвінок. Про це говорить прислів’я: «Без верби і калини нема України». Калина – символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим цвітом, а восени палахкотить гронами червоних плодів. Калиною уквітчують весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.
2.      Почувши слово «Україна», зразу ж уявляєш вербу над водою, тополю в полі...Окрім краси, верба дає багато користі. Вона, ніби позначка води на землі. Тому й копають криниці під вербою, бо на сухому місці це дерево ніколи не росте.
3.     Рушник
4.     Коровай
Незакінчені речення…
1. Для мене Батьківщина – це…
2. Моя Батьківщина – це…
3. У ставленні до батьків я маю…
4. У ставленні до Батьківщини я маю…
 5. Я маю право…
6. Моїми обов’язками є…
 7. Громадянин України – це той, хто…
8. Бути патріотом означає…
9. Я люблю свою рідну землю, тому що…
10. Любити свій рідний край означає…
11. Я можу зробити для моєї Батьківщини…
 12. Я покладаю надію на Батьківщину…
Учитель:
 – У прислівяхприказкахкрилатих виразах втілені моральні цінності українського народуякі живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість – як бути Людиною.
– А зараз ми проведемо конкурс «Дерево мудрості». (На гілках виробленого з паперу дерева висять незакінчені прислів’я. Учням пропонуємо закінчити їх).
«Без верби і калини…» (немає України).
«Людина без рідної землі…» (як соловей без гнізда).
«За рідний край…» (життя віддай).
 «Та земля мила…» (де мати народила).
«За народ і волю…» (віддамо життя і долю).
«Жити – …» (Вітчизні служити).
«Нема на світі другої України…» (немає другого Дніпра)
Підведення підсумків
Учитель:
 – Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина. Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.


Список використаної літератури
1. Гнатів П. С. Природні ресурси України [навчальний посібник] / П. С. Гнатів, П. Р. Хирівський, О. Д. Зинюк. – Львів : Камула, 2012.
2. Кусок Т. Україна – держава європейська / Т. Кусок // Позакласний час. – 2005. – № 15-16.
 3. Новий довідник: Історія України / упор. С. Крупчан, Т. Крупчан, О. Скопченко, О Іванюк. – К. : ТОВ «КАЗКА», 2005. – 736 с.
Верховець В.М. Світочі України / В.М. Верховець. – Х.: «Торсінг Плюс», 2010.
2. Години спілкування. 5-8 кл. – Х. : Видавнича група «Основа», 2013.
3. Гусак С.В. Легендарні постаті України / С.В. Гусак. – Х.: «Торсінг Плюс», 2009.
 4. Із народної криниці: [посібник для закладів освіти та культури] / автор- упорядник Л.А. Сердунич. – Видавництво : Городок, 2011.
 5. Кращі позакласні заходи. Учитель року. Вип. 2. / Укладач Є.І. Науменко. – Х. : Видавнича група «Основа», 2008.

6. Попова О.А. Живлюще джерело. Кращі прислів’я та приказки українського народу / О.А. Попова. – Донецьк: БАО, 2008.

Немає коментарів:

Дописати коментар